2010. március 11.

FOKA öböl

Napok óta tudtam, hogy munka után lesz pár szabad órám, így előre készültem, néztem az időjárás előrejelzést, meg a vízállást.
A FOKA öblöt (N47° 32.573' E19° 3.716' magasság: 99 m) szemeltem ki magamnak célként. Korábban - Ördögh Máté írásában - olvastam erről a helyről. Nagyjából kézre is esett, így csak az időjárás és a vízszint számított.
Az időjárással végül szerencsém volt, annak ellenére, hogy hózáport, hideget és szelet ígérgettek. Nem mondom, hogy megizzadtam, de három órát sikerült eltöltenem a Duna partján. A vízállás is rendben volt, napok óta apadt.
Az igazsághoz tartozik, hogy végül nem mentem be az öbölbe, mert zárt építési területnek néztem, de az öböl szája tökéletesen megfelelt számomra.
Pickerrel készültem: 16-os főzsinór, átlátszó tört-szárú kosártartó, 40 cm 12-es előke, 16-os vékony horog. Csonti + kevert (sötét és piros, édes) etetőanyag. Elhoztam azért a Berkley-t is, meg pár darab műcsalit is - csak úgy kipróbálás céljából. Ja, meg a halradart is betettem.
A radarral körbepásztáztam (szó szerint, mert az öböl szájánál a jókora körforgás vitte körbe-körbe a fejet) a terepet. Egyenletes 3-3.5m-es mélység volt és többször jelzett halat is a radar. Mint említettem, ebben még nem igazán bízom, mert az a jelzett hal akármilyen szemét is lehetett. Amúgy a víz hőmérséklete 5 C° volt.
A szél változó erősséggel fújdogált, és rázta a picker spiccét rendesen, így igazán oda kellett figyelni a jelzésekre. Végül a nagy fogást két géb jelentette. Sebaj. Egyre inkább a kikapcsolódást-, agy-regenerálást jelenti a peca. Majd később úgyis fogok, ha most nem is sikerült. Ma meg volt három kellemes órám.
Sötétedés előtt fél órával dobáltam párat a Berkley-vel, majd gyorsan elpakoltam és indultam haza.

0 hozzászólás: