2010. március 19.

Séta: FOKA öböl és Újpesti öböl

Ismét a FOKA öböl felé vettem az irányt, de most inkább csak a körbejárást terveztem, hogy hátha találok jobb hely(eke)t is. Azért a biztonság - és ép elmeállapotom megőrzése - kedvéért vittem magammal pecás cuccot is: Berkley Cherrywood Spin és a nagyobbik csalisdobozom, benne mindenfélével, ami időközben 'beszerződött valahogy'.



A wobblerjeim többsége apróság: 3-5-7 cm-esek, de a két nagyobb noname típus sem túl nagy. Javarészt nappali színeket gyűjtögettem. Vatera, horgászbörze, ebay, horgászkiállítás a forrásuk. A többsége igen jó vásár volt, mint pl középen az a Rapala, amit 300 Ft-ért vettem, de nekem is csak ma derült ki, hogy ez tényleg egy Rapala.
0, 1, 2, 3-as körforgóim vannak, meg pár kanalam. Na ez utóbbiakkal nem tudtam még mit kezdeni. Utána kell járnom, hogy hogyan is kell ezeket használni.
Vissza a témához: A FOKA öböl bejárása gyorsra sikeredett, mert öten is pecáztak a szép időnek köszönhetően - így hamar kiderült hol is érdemes majd nekem is próbálkozni.
Ezért aztán hamar a nagy Duna felé vettem az irányt, és átvágtam az építkezési területen (persze megkérdeztem előtte), kihagyva az öböl és a folyó közötti félsziget belsejét. Azt hiszem ez a Marina part vagy vmi ilyesmi ahol végül kikötöttem. Innen az Újpesti öböl felé sétáltam, közben több helyen megálltam, hogy a doboz teljes tartalmát kipróbálhassam. erre vártam már mióta...
Kiderült, hogy a hozzáértés legkisebb jele nélkül vásárolt csalik igen jól használhatóak és hasznosak (lesznek). Pl. A wobblerek kb azonos arányban süllyedő és lebegő típusúak.
Így utólag vettem észre az érdekes kontrasztot ezen a parton. A Dunapart vad, természetes - mi más lenne? -, míg tőle 5 méterre az épített környezet kifinomult, formált. Békésen elfért a kövezésen heverő vaddisznótetem, halcsontváz, a parti tábortűz nyomai - szemben a kikövezett, nyírt és öntözött gyeppel körülvett korzón sétáló párokkal, kismamákkal, kocogó lakókkal.
Végül annyira belefelejtkeztem a csalipróbálásba, hogy szednem kellett a lábaimat, hogy időben hazaérjek. Na azért egy tíz pecet szakítottam az Újpesti öböl (üres) yacht kikötős öblének a megvizslatására. Itt is volt pár horgász, szóval akár erre is lehet jönni, ha van idő.
Hála Istennek, gyönyörű tavaszi idő volt.

0 hozzászólás: